google-site-verification: google66e2cb1200fc4a4c.html
17 Nov
17Nov

   רגישות האבקנים


לרוב הפרחים עם האבקנים הבולטים יש מנגנון סגירה בלילה(כמובן יש פרחים שמבחינתם זה לא בעיתי).

מדוע דווקא בלילה ?
פשוט מאד - בשל הפרשי הטמפרטורות, מתרחשת התופעה הידועה של הופעת הטל - ממש כפי שאתם לעתים קמים בבוקר ושמים לב שיש טיפות על החלון למרות שלא ירד גשם - וזהו הטל.

יש לזכור שבעוד שטל על חלון זכוכית זה לא נורא, עבור הפרח מדובר על גזר דין מוות. האבקנים שלו יהיו רטובים ולחים לחלוטין ולא יהיו במצב נוח לקליטה של חרקים שונים ואלו יתרחקו מהפרחים.

לעומת זאת, אם הפרח נסגר בשעות הלילה, הוא בעצם מגן על הנכס היקר ביותר שלו. האבקנים נותרים יבשים לחלוטין בתוך עלי הכותרת שמגנים וסוככים מעליהם, ואז בשעות הבוקר הפרח נפתח מחדש, מוכן ללקיטת חרקים ולהתרבות

 יש מקרים שבהם פרחים נסגרים בשעות הלילה לא בהכרח למטרות של שמירה על האבקנים, אלא למשל להגנה כללית נגד הטמפרטורות הנמוכות, ויש סיבות נוספות. עם זאת, רוב הפרחים אשר הם נפוצים בארצנו - נסגרים מהסיבות שאותן ציינו קודם לכן.


          ליהנות מפתיחת הפרח בכל פעם מחדש



נדמה כי למראה של הפרח הסגור יש דווקא יתרון חשוב מאד, וזאת משום שכידוע, כל פרח סגור סופו להיפתח בבוקר - וזה אחד המראות היפים והמיוחדים ביותר שאפשר להעלות על הדעת. כמובן שאפשר לבחור בפרח שפתיחתו תהיה כה מהודרת  כגון הטוליפים(צבעונים)- עד שהוא יעורר עניין בקרב כל בני הבית.




                                                       פרח הטוליפ(צבעוני)      

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.